Το μονοκινητήριο αεροσκάφος των ερευνητών του CSAIL διαθέτει ένα πολύπλοκο σύστημα ελέγχου το οποίο του δίνει τη δυνατότητα να επιβραδύνει αυτόματα, να τοποθετεί κατάλληλα τα φτερά του και να γαντζώνεται σε ένα καλώδιο, ακόμα και όταν υπάρχουν άνεμοι μέτριας ισχύος.
Μια ιδέα από το ζωικό βασίλειο «δανείζονται» επιστήμονες του Computer Science and Artificial Intelligence Lab (CSAIL) του ΜΙΤ για τη δουλειά τους πάνω στον χώρο των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV- drones).
Σε paper τους οι ερευνητές παρουσιάζουν την ανάπτυξη ενός ελαφρού αεροσκάφους το οποίο «μιμείται» τα περιστέρια και τα πουλιά γενικότερα, καθώς έχει τη δυνατότητα να «γαντζώνεται» σε καλώδια ηλεκτροδότησης. Αυτό ανοίγει τον δρόμο για UAV τα οποία θα μπορούν να φορτίζουν τις μπαταρίες τους μέσω των μαγνητικών πεδίων που εκπέμπονται από τα καλώδια.
Το μονοκινητήριο αεροσκάφος των ερευνητών του CSAIL διαθέτει ένα πολύπλοκο σύστημα ελέγχου το οποίο του δίνει τη δυνατότητα να επιβραδύνει αυτόματα, να τοποθετεί κατάλληλα τα φτερά του και να γαντζώνεται σε ένα καλώδιο, ακόμα και όταν υπάρχουν άνεμοι μέτριας ισχύος.
Αν και παλαιότερες εκδοχές του σκάφους χρειάζονταν δεδομένα από κάμερες τοποθετημένες στον περιβάλλοντα χώρο και από έναν ξεχωριστό υπολογιστή, το τελευταίο μοντέλο διαθέτει ενσωματωμένους αισθητήρες και ηλεκτρονικό εξοπλισμό που του επιτρέπουν να σχεδιάζει και να εκτελεί κινήσεις σε πραγματικό χρόνο.
Το σχετικό paper συνέταξαν ο Τζο Μουρ, διδακτορικός φοιτητής, μαζί με τον πρώην διδακτορικό Ρικ Κόρι και τον Ρας Τεντρέικ, επίκουρο καθηγητή ηλεκτρολογίας/ μηχανολογίας και επιστήμης υπολογιστών, για το θερινό τεύχος του Bioinspiration and Biomimetics. Κατά τον Μουρ, όταν η ομάδα του αναζητούσε τρόπους βελτίωσης της ευελιξίας των UAV, θεωρήθηκε καλή ιδέα ο «δανεισμός» ιδεών από τα πουλιά.
Οι ερευνητές πέρασαν ώρες διερευνώντας τις κινήσεις των περιστεριών και των αετών, που τους επιτρέπουν να πετυχαίνουν τις κατάλληλες πορείες για να κουρνιάζουν με επιτυχία. Στη συνέχεια χρειάστηκε η ανάπτυξη ενός υπολογιστικού μοντέλου που θα επέτρεπε την εκτέλεση ενός τέτοιου ελιγμού.
«Είναι πρόκληση ο σχεδιασμός ενός συστήματος ελέγχου που μπορεί να επιβραδύνει ένα αεροσκάφος σταθερών πτερύγων αρκετά για να προσγειωθεί/ κουρνιάσει (σαν πουλί). Η στρατηγική μας το επιτυγχάνει αυτό και μπορεί να το κάνει σε εξωτερικά περιβάλλοντα, χρησιμοποιώντας μόνο ενσωματωμένους αισθητήρες» σημειώνει ο Μουρ.
0 σχόλια