Η σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σχεδιάζει το έξυπνο πλοίο του μέλλοντος που θα λειτουργεί με πράσινη ενέργεια. Πρόκειται για ένα μεγαλεπήβολο επιστημονικό εγχείρημα το οποίο στοχεύει στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που παράγεται από τη διεθνή ναυσιπλοΐα.
Το σχέδιο των ελλήνων επιστημόνων εξασφάλισε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση καθώς έχει επιλεγεί από συνολικά 254 προτάσεις από όλη την Ευρώπη.
Η μελέτη που ήδη έχουν κάνει οι ερευνητές του ΕΜΠ βασίζεται σε ηλεκτρικό κινητήρα ο οποίος τροφοδοτείται από ενέργεια που παράγεται από φωτοβολταϊκά που τοποθετούνται στους ελεύθερους χώρους του πλοίου είτε από κυψέλες είτε από κυψέλες καυσίμου που παράγουν ενέργεια από τη χημική ένωση υδρογόνου και οξυγόνου.
Στο πλοίο μπορεί ακόμα να λειτουργήσει μια «έξυπνη» πρίζα μεγάλης ισχύος έως 8 μεγαβάτ, που όταν τοποθετείται σε σταθμούς υποδοχής των λιμανιών θα μπορεί να λαμβάνει την ανάλογη ισχύ για τη λειτουργία του ή ακόμη και να δίνει – ως εναλλακτική γεννήτρια – ρεύμα σε έκτακτες περιπτώσεις.
Με τον τρόπο αυτό τα πλοία θα μπορούν να περιορίσουν την ενέργεια που καταναλώνουν σε ένα ποσοστό που φθάνει μέχρι και το 20% και παράλληλα να μειώσουν μέχρι και κατά 80% τους ατμοσφαιρικούς ρύπους που εκπέμπουν τα φουγάρα τους.
Η μελέτη του ΕΜΠ χρηματοδοτείται από την ΕΕ με 1.94 εκ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο με δυνατότητα να εφαρμοστεί σε πρώτη φάση σε πλοία που μεταφέρουν φυσικό αέριο και σε κρουαζιερόπλοια.
Το έργο MARINELIVE χρηματοδοτείται από την ΕΕ με σκοπό την καλλιέργεια τεχνογνωσίας του πλήρους εξηλεκτρισμένου πλοίου που αποτελεί μια εναλλακτική λύση προς την κατεύθυνση των πράσινων θαλάσσιων μεταφορών.
0 σχόλια